Proces realizacji filmu

Coraz częściej w świecie biznesu spotyka się, że firmy tworzą filmy. Oczywiście nie chodzi tutaj, że jak grzyby po deszczu powstają bliźniacze do RenderFilm przedsiębiorstwa, które zajmują się produkcją filmów, ale o to, że coraz więcej przedsiębiorstw tworzy filmy promocyjne, edukacyjne, korporacyjne. Ale po co to komu? Jak wygląda produkcja takiego filmu?

Po co film firmie?

Najczęściej takie filmy służą promocji produktów, usług. Często są one treściami edukacyjnymi dla klientów, które pokazują co i jak można osiągnąć wykorzystując reklamowany produkt. Zanim jednak taki film ostatecznie trafi do finalnego odbiorcy, jego produkcją zająć się musi ktoś inny. Na przykład firma RenderFilm, która słynie z dobrych opinii, potwierdzonych bogatym portfolio.

A jak wygląda sam proces kręcenia filmu? Wszystko rozpoczyna się od koncepcji scenariusza.

Koncepcja scenariusza 3-5 dni

Zanim na planie filmowym po raz pierwszy reżyser powie „AKCJA”, trzeba stworzyć koncepcję scenariusza. Ten proces obejmuje informacyjne przygotowanie dokumentów, które nakreślają wygląd filmu. Trzeba sobie uświadomić co chcemy przekazać w filmie i w jaki sposób to robić. Dobrze przygotowany koncept scenariusza pozwala łatwo nakręcić film, ale przede wszystkim uchwycić wszystko czego wymaga klient. Ten proces trwa od 3 do 5 dni. Potem następuje nagranie materiału video.

Nagranie materiału video 1-3 dni

Samo nagranie filmu jest procesem najkrótszym, a nie jakby się wydawało najdłuższym. Dobrze przygotowany scenariusz pozwala (w zależności od stopnia skomplikowania i długości filmu) nakręcić materiał nawet w ciągu jednego dnia. Bardziej skomplikowane produkcje, które realizowała wspomniana firma RenderFilm wymagają nawet trzydniowej pracy. Po niej następuje tak zwana postprodukcja filmu.

Postprodukcja 3-7 dni – montaż filmu

Postprodukcja to obróbka i montaż filmu w specjalnie przygotowanych do tego programach komputerowych. Ich obsługa nie jest aż tak ciężka, ale wymaga miesięcy nauki. By film wyglądał profesjonalnie potrzeba lat doświadczenia, a przecież jak wiemy trendy się zmieniają. Ważne jest by firma, która zajmuje się postprodukcją filmu potrafiła dopasować wygląd całego filmu do charakteru filmu. Jeśli ma to być film edukacyjny skierowany do przeciętnego Kowalskiego to może zawierać elementy humorystyczne. Jeśli jednak do poważnego biznesmena, kontrahenta, z którym chcemy podpisać wielomilionowy kontrakt, to takich aspektów trzeba się wystrzegać.

Czy łatwo nakręcić film?

Oczywiście, że tak. Znacznie ciężej jest jednak nakręcić bardzo dobry film, taki z którego będziemy zadowoleni, a przy tym osiągniemy pożądany efekt – większą sprzedaż, edukację pracowników, prezentację firmy.




Aktorzy w serialu
Prawie każdy sezon serialu opatrzony został 24 odcinkami. Co dało w sumie 210 odcinków. Nic dziwnego, że widzowie zdarzyli się zżyć z niektórymi postaciami odgrywającymi główne role. Wraz z nimi odkrywają mroczne tajemnice, które dotyczą Korpusu Marines i Marynarki Wojennej....
Promocja festiwalu filmowego. Smycze reklamowe
Często masz wymóg szybkiego użycia telefonu, czy sięgnięcia po klucze do biura czy domu, bez wątpienia. Ale jak to uczynić, kiedy tkwią gdzieś głęboko w kieszeni, czy w torebce?Smycze reklamowe fot.1Powinno się zatem mieć stale niniejszy przydatny detal, jakim są smycze reklamowe. To...
Wykończenie mieszkania. Kafle do łazienki
Na etapie wykańczania mieszkania musimy dokładnie skontrolować, czy aby niczego nie pominęliśmy. Niejednokrotnie w całym chaosie szukania urządzeń jak i wizyt u konkretnych specjalistów zapominamy o kluczowych sprawach. Jednak w przypadku doboru systemów na podłogę trzeba naprawdę...