Proces realizacji filmu

Coraz częściej w świecie biznesu spotyka się, że firmy tworzą filmy. Oczywiście nie chodzi tutaj, że jak grzyby po deszczu powstają bliźniacze do RenderFilm przedsiębiorstwa, które zajmują się produkcją filmów, ale o to, że coraz więcej przedsiębiorstw tworzy filmy promocyjne, edukacyjne, korporacyjne. Ale po co to komu? Jak wygląda produkcja takiego filmu?

Po co film firmie?

Najczęściej takie filmy służą promocji produktów, usług. Często są one treściami edukacyjnymi dla klientów, które pokazują co i jak można osiągnąć wykorzystując reklamowany produkt. Zanim jednak taki film ostatecznie trafi do finalnego odbiorcy, jego produkcją zająć się musi ktoś inny. Na przykład firma RenderFilm, która słynie z dobrych opinii, potwierdzonych bogatym portfolio.

A jak wygląda sam proces kręcenia filmu? Wszystko rozpoczyna się od koncepcji scenariusza.

Koncepcja scenariusza 3-5 dni

Zanim na planie filmowym po raz pierwszy reżyser powie „AKCJA”, trzeba stworzyć koncepcję scenariusza. Ten proces obejmuje informacyjne przygotowanie dokumentów, które nakreślają wygląd filmu. Trzeba sobie uświadomić co chcemy przekazać w filmie i w jaki sposób to robić. Dobrze przygotowany koncept scenariusza pozwala łatwo nakręcić film, ale przede wszystkim uchwycić wszystko czego wymaga klient. Ten proces trwa od 3 do 5 dni. Potem następuje nagranie materiału video.

Nagranie materiału video 1-3 dni

Samo nagranie filmu jest procesem najkrótszym, a nie jakby się wydawało najdłuższym. Dobrze przygotowany scenariusz pozwala (w zależności od stopnia skomplikowania i długości filmu) nakręcić materiał nawet w ciągu jednego dnia. Bardziej skomplikowane produkcje, które realizowała wspomniana firma RenderFilm wymagają nawet trzydniowej pracy. Po niej następuje tak zwana postprodukcja filmu.

Postprodukcja 3-7 dni – montaż filmu

Postprodukcja to obróbka i montaż filmu w specjalnie przygotowanych do tego programach komputerowych. Ich obsługa nie jest aż tak ciężka, ale wymaga miesięcy nauki. By film wyglądał profesjonalnie potrzeba lat doświadczenia, a przecież jak wiemy trendy się zmieniają. Ważne jest by firma, która zajmuje się postprodukcją filmu potrafiła dopasować wygląd całego filmu do charakteru filmu. Jeśli ma to być film edukacyjny skierowany do przeciętnego Kowalskiego to może zawierać elementy humorystyczne. Jeśli jednak do poważnego biznesmena, kontrahenta, z którym chcemy podpisać wielomilionowy kontrakt, to takich aspektów trzeba się wystrzegać.

Czy łatwo nakręcić film?

Oczywiście, że tak. Znacznie ciężej jest jednak nakręcić bardzo dobry film, taki z którego będziemy zadowoleni, a przy tym osiągniemy pożądany efekt – większą sprzedaż, edukację pracowników, prezentację firmy.




Nauka przez telewizję
Telewizja jest dziś głównym medium informacji publicznej, kultury i sztuki masowej. Popkultura wyjątkowo upodobała sobie taki przekaz i często wypiera on już potrzebę uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych takiej rangi: jaką ma teatr, literatura, czy też prasa.  Z Telewizji...
Zasady Gibbsa
Z pewnością każdego widza, który obejrzał przynajmniej jeden odcinek Agentów NCIS, zaintrygowała postać agenta Gibbsa, który działał według znanych sobie reguł. Agent specjalny Leroy Gibbs przekazywał owe "Reguły" swoim młodszym podopiecznym. Wiele lat wstecz, inspirowany słowami...
Rola czapek w naszym klimacie – dlaczego kupujemy czapki ?

Gdy do Polski dotarła w tym roku mocna zima, wielu z nas wreszcie poczuło potrzebę zakupu czapki. Czapki, która będzie produktem dobrym, solidnym i co najważniejsze, dająca pełne ciepło, dla wszystkich osób. Czym wyróżnia się typowa czapka Polaka, a...