Proces realizacji filmu

Coraz częściej w świecie biznesu spotyka się, że firmy tworzą filmy. Oczywiście nie chodzi tutaj, że jak grzyby po deszczu powstają bliźniacze do RenderFilm przedsiębiorstwa, które zajmują się produkcją filmów, ale o to, że coraz więcej przedsiębiorstw tworzy filmy promocyjne, edukacyjne, korporacyjne. Ale po co to komu? Jak wygląda produkcja takiego filmu?

Po co film firmie?

Najczęściej takie filmy służą promocji produktów, usług. Często są one treściami edukacyjnymi dla klientów, które pokazują co i jak można osiągnąć wykorzystując reklamowany produkt. Zanim jednak taki film ostatecznie trafi do finalnego odbiorcy, jego produkcją zająć się musi ktoś inny. Na przykład firma RenderFilm, która słynie z dobrych opinii, potwierdzonych bogatym portfolio.

A jak wygląda sam proces kręcenia filmu? Wszystko rozpoczyna się od koncepcji scenariusza.

Koncepcja scenariusza 3-5 dni

Zanim na planie filmowym po raz pierwszy reżyser powie „AKCJA”, trzeba stworzyć koncepcję scenariusza. Ten proces obejmuje informacyjne przygotowanie dokumentów, które nakreślają wygląd filmu. Trzeba sobie uświadomić co chcemy przekazać w filmie i w jaki sposób to robić. Dobrze przygotowany koncept scenariusza pozwala łatwo nakręcić film, ale przede wszystkim uchwycić wszystko czego wymaga klient. Ten proces trwa od 3 do 5 dni. Potem następuje nagranie materiału video.

Nagranie materiału video 1-3 dni

Samo nagranie filmu jest procesem najkrótszym, a nie jakby się wydawało najdłuższym. Dobrze przygotowany scenariusz pozwala (w zależności od stopnia skomplikowania i długości filmu) nakręcić materiał nawet w ciągu jednego dnia. Bardziej skomplikowane produkcje, które realizowała wspomniana firma RenderFilm wymagają nawet trzydniowej pracy. Po niej następuje tak zwana postprodukcja filmu.

Postprodukcja 3-7 dni – montaż filmu

Postprodukcja to obróbka i montaż filmu w specjalnie przygotowanych do tego programach komputerowych. Ich obsługa nie jest aż tak ciężka, ale wymaga miesięcy nauki. By film wyglądał profesjonalnie potrzeba lat doświadczenia, a przecież jak wiemy trendy się zmieniają. Ważne jest by firma, która zajmuje się postprodukcją filmu potrafiła dopasować wygląd całego filmu do charakteru filmu. Jeśli ma to być film edukacyjny skierowany do przeciętnego Kowalskiego to może zawierać elementy humorystyczne. Jeśli jednak do poważnego biznesmena, kontrahenta, z którym chcemy podpisać wielomilionowy kontrakt, to takich aspektów trzeba się wystrzegać.

Czy łatwo nakręcić film?

Oczywiście, że tak. Znacznie ciężej jest jednak nakręcić bardzo dobry film, taki z którego będziemy zadowoleni, a przy tym osiągniemy pożądany efekt – większą sprzedaż, edukację pracowników, prezentację firmy.




Wspólne cechy fotografii i telewizji
Fotografia i telewizja są połączone światłem. Sztuka fotografii jest uchwyceniem scen za pomocą obiektywu, telewizja zaś transmituje audycje ruchome do odbiorników. Wynalazek fotografii sięga 19 wieku, a jednocześnie szacuje się, że w połowie 21 wieku w każdym domu będzie co najmniej...
Nowe sterowniki Simatic
Wybitnie przydatną gałęzią techniczną jest automatyka przemysłowa. Z racji efektów, które dostarcza automatyka przemysłowa, czynność maszyn jest mocno wydajna. Poddane modernizacji pracują szybciej i dokładniej. Simatic Wrocław fot.1Dzieje się tak za sprawą użycia nowoczesnych...
Balony do promocji festiwalu filmowego
Gadżety reklamowe, chociaż wydawać by się mogło, są wyraźną postacią przekazu, naprawdę optymalnie ingerują w formowanie wizerunku firmy. Podświadomie oddziałują na adresatów wywołując trafne skojarzenia. Dobrym wyjściem są artykuły marketingowe zaprojektowane w nietypowy...